2020-05-13 08:53:06

Finanse wspólnot w okresie epidemii

          Sytuacja epidemiczna spowodowała, że niektórzy Właściciele lokali utracili źródła dochodu i w konsekwencji pojawiają się u nich problemy z terminowym regulowaniem zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej i kosztów eksploatacji lokali. Takich Właścicieli może przybywać. To z kolei powoduje, że z każdym miesiącem wspólnoty mieszkaniowe będą posiadały mniej środków finansowych. Nasze analizy wskazują, że jeżeli epidemia będzie trwała tak długo, jak przewiduje obecnie rząd, dla każdej ze wspólnot nadejdzie taki moment, w którym zabraknie jej środków na zapłatę za wodę, energię cieplną, sprzątanie, obsługę techniczną itd. W języku finansistów nazywa się to momentem utraty płynności finansowej. Czy nadejdzie szybciej, czy później, zależy od liczby właścicieli z problemami finansowymi, od zgromadzonych już na koncie wspólnoty środków finansowych oraz kosztów i wydatków, jakie każda ze wspólnot będzie w kolejnych miesiącach ponosiła. Aby ten moment przesunąć, a być może w ogóle go uniknąć, należy minimalizować koszty oraz odłożyć na okres „po epidemii” wydatki, których poniesienie nie jest obecnie niezbędne, takie jak inwestycje, planowane remonty czy wydatki na zagospodarowanie nieruchomości wspólnej.
Nie możemy przesuwać wydatków na naprawy bieżące usuwanie awarii. W sytuacjach koniecznych nie wykluczamy natomiast zmniejszenia częstotliwości usługi sprzątania. Wszystkich Właścicieli prosimy, aby oszczędnie gospodarowali wodą i energią cieplną oraz korzystali z nieruchomości wspólnej w sposób niezwykle staranny i ostrożny, jeszcze bardziej niż czynią to zwykle, tak aby minimalizować zabrudzenia lub ryzyko usterek i uszkodzeń.
Mimo naszych postulatów przesyłanych już w marcu bezpośrednio do najważniejszych ośrodków władzy w Państwie, wspólnoty mieszkaniowe nie znalazły się w grupie podmiotów objętych tarczą antykryzysową, a banki nie posiadają dla wspólnot oferty tzw. kredytów płatniczych na pokrycie bieżących zobowiązań, którymi wspólnoty mogłyby „poratować się” na przestrzeni roku lub dwóch.
Zatem tylko od zarządców nieruchomości i właścicieli lokali zależeć będzie, jak długo wspólnoty mieszkaniowe zdolne będą do normalnego funkcjonowania w warunkach epidemii.
Zawsze naszym zwyczajem było „oglądanie” każdej Państwa złotówki przed jej wydaniem dwa razy, teraz czynimy to co najmniej cztery razy.
Wszystkim naszym Klientom życzymy wytrwałości w tych trudnych czasach i dużo zdrowia.
Zespół WZN

Jesteśmy dla Ciebie!

logo_test


Aktualności

2020-10-20 09:08:31
SZANOWNI PAŃSTWO!
      
W związku z rosnącym zagrożeniem COVID 19, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów i całego naszego zespołu, do odwołania ograniczamy możliwość osobistego załatwiania spraw w naszej siedzibie w Poznaniu oraz w Biurach Obsługi Klienta w Gdańsku, Katowicach, Warszawie i Wrocławiu.
Wszystkich Państwa prosimy o kontaktowanie się z nami przede wszystkim przy pomocy poczty elektronicznej oraz telefonicznie. Istnieje również możliwość spotkania się z nami w formule video konferencji.
2020-09-30 23:59:06
Uprzejmie infomrujemy, że rozpoczęliśmy rekrutację na stanowisko asystenta zarządcy nieruchomości we Wrocławiu.
2020-09-30 23:55:16
Uprzejmie informujemy, że zakończyliśmy rekrutację na stanowisko zarządcy nieruchomości w Poznaniu. Wszystkim kandydatom bardzo dziękujemy.
2020-09-21 12:42:02
Prowadzimy obecnie rekrutację na stanowisko zarządcy nieruchomości z miejscem pracy w Poznaniu.
2020-06-30 09:45:54
Informujemy, że rekrutacja na stanowisko asystenta zarządcy nieruchomości w Poznaniu została zakończona.

Strona 1 z 17 > >>